Haber

Yunanistan’da iktidar muhalefetinden tepki: İstifa Miçotakis’i kurtarmayacak

Yunanistan’daki tren kazasında ölü sayısı 46’ya yükselirken, komşu ülke muhalefeti özelleştirme akımını gündeme getiren Kiriakos Miçotakis hükümetini ve önceki hükümetleri suçladı. Yunanistan Komünist Partisi (KKE), tren kazasının ‘kasıtlı bir suç eylemi’ olduğunu söylerken, ana muhalefet partisi SYRIZA, Ulaştırma Bakanı’nın istifasının ‘yeterli olmadığını’ belirtiyor.

‘BİR TRAJEDİ YAŞIYORUZ’

SYRIZA Genel Lideri Aleksis Tsipras olay yerini ziyaret ettikten sonra yaptığı açıklamada, “Bunlar derin acı ve üzüntü anları. Karşılaştığım görüntü yıkıcı. Şu anda sorumluluktan bahsetmek istemiyorum. ölülerimizi sayar ve yas tutarız. Bu konuyu zamanı geldiğinde ele alacağız. Sadece en derin üzüntülerimi ifade etmek ve ölenlerin yakınlarına başsağlığı, yaralılara acil şifalar sunmak istiyorum” dedi.

Ulaştırma Bakanı’nın dün geceki istifasına ilişkin kısa bir değerlendirme yapan SYRIZA Genel Merkezi, “Sayın Karamanlis istifasının nedenlerini çok iyi biliyor. Sayın Miçotakis de gayet iyi biliyor ki, trajedinin nedenleri üzerine tartışma yapılamaz. Bakanının istifasıyla önlendi ama tam tersine daha da acil hale gelecek.”

SYRIZA Genel Merkezi’nden yapılan bir başka açıklamada, “Bu yas ve ıstırap anlarında, trajedinin büyük ölçüde insan hatasından kaynaklandığını hemen kabul eden Başbakanın açıklaması hakkında yorum yapma eğiliminde olmayacağız. Kurbanlara saygı gösterilmesini gerektirir. Gerçeğe saygı, her şey vaktinde, değerlendirilecek” dedi.

PASKOK SORUYOR: NEDEN?

Bir diğer muhalefet partisi PASOK ise olay mahallinde kayıp ceset arama çalışmaları sürerken, sorumlular hakkında kapsamlı açıklamalar yapmaktan kaçınıyor. Yunanistan’ın SYRIZA örneğini takip eden üçüncü büyük siyasi partisi kısa bir eleştirel değerlendirme mesajı yayınladı. Parti lideri Nikos Androulakis, “Böyle haksız bir şekilde hayatını kaybeden kurbanların ailelerine başsağlığı, yaralılara acil şifalar diliyorum. Ülkemiz tarif edilemez bir trajedi yaşıyor ve hepimiz çok büyük bir dramı yaşıyoruz” dedi. Neden?’ Bir sorusu var.” Androulakis açıklamasına şöyle devam etti: “Yıllardır teknik imkanlar varken neden bu kadar çok hayat tek bir kişiye bağlı olmaya devam ediyor?” soruyu gündeme getirdi.

‘Kişisel sorumluluklar zaman aşımına uğramamalı’

Yunanistan Komünist Partisi (KKE) Merkez Komitesi Genel Sekreteri Dimitris Koutsoumbas, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, “Yeter artık” söylemlerinin siyasi eyleme dönüşmesi gerektiğini söyledi. OSE (tren şirketi) demiryolu çalışanları tarafından önceden bizzat bilgilendirilmiştir. KKE tarafından meclis kürsüsünden kınandı. Aylar önce PAME sendikacıları tarafından kınanmıştı. Bu önceden tasarlanmış bir hatadır” dedi.

“Sorumluluklar atfedilmeli, hem devlet hem de hükümet ve özel kurumsal sorumluluklar ve var olan kişisel sorumluluklar, hepsinin modası geçmiş olmamalıdır. Yeni Demokrasi, SYRIZA ve PASOK hükümetleri yıllardır peşinde koşuyor: piyasanın özgürleştirilmesi, özelleştirmeler, OSE ile TRAINOSE’un bölünmesi ve özel bir “Şirketi şirkete satmak gibi kötü şöhretli uygulamalar devam ettiği sürece, sonuç bu. trajik bir durum ve sürekli yeni kurbanlar yaratıyoruz. Sizi uyarıyoruz: Bıçak ve kemik gitmeli. Büyük sorumluluklar var ve bunların şimdi ve burada ortaya çıkarılması gerekiyor ve biz de tam olarak bunu yapacağız.”

“VAKA TESADÜF DEĞİL”

Bir diğer muhalefet partisi Mera25, eski maliye bakanı Yanis Varoufakis liderliğindeki hükümete karşı sert bir basın açıklaması örneğini kamuoyuyla paylaştı. “İflas etmiş bir İtalyan şirketinin tehlikeli trenleri, işler şüpheli müteahhitlere devredilebilsin diye kadrosu azaltılan itibarsız bir devlet şirketinin raylarında (ve sinyallerin insafına kalmış) ilerliyor. Tempi Nehri’nde meydana gelen inanılmaz trajedi” denildi.

Basın açıklamasında ayrıca, “Ulusal demiryollarının özelleştirilmesiyle ilgili ilk deney, 1993 ile 1997 yılları arasında, Thatcherizm’in kendi KÖO’larından sonra demiryollarını satmaya karar vermesiyle Birleşik Krallık’ta gerçekleşti. Sonuç ne oldu? Ekim 1999’da Paddington’da yaşanan trajedi, 31 ölümle sonuçlandı. İngiliz girişiminin ‘başarısını’ kıskanarak burada da aynısını yaptılar. Önce PASOK, ardından -Troyka’nın baskısıyla- SYRIZA ve son olarak da Yeni Demokrasi” dikkat çekti.

Mera25’in açıklamasında ayrıca şu ifadelere yer verildi: “Eski OSE ağını yenilemek için milyarlarca dolara ihtiyaç vardı. OSE’nin canice özelleştirilmesi yerine ne yapılabilirdi? Böyle bir adım Çin hükümeti ile dünyanın en büyük şirketi Japon Kawasaki arasında gerçekleşirdi.” 25.000 kilometre uzunluğundaki etkileyici köprü.Ultra çağdaş Pekin-Şangay sınırının inşasına yol açan antlaşma gibi bir anlaşma ile toplu taşıma sisteminin inşasından önceki ilk adım atılabilirdi. Bizi bu noktaya getiren hatalı özelleştirme unutulmasın, bunu ‘hayır’ diyen bir halka borçluyuz.”

PROTESTO ÇAĞRILARI: BAŞKAN DA KATILACAK

Yunanistan genelinde vatandaşlar, örgütler, sendikalar ve siyasi partiler bugün tren kazasını protesto etmek için sokaklara çıkıyor. Pire İş Merkezi’nin girişimiyle bugün (2 Mart Perşembe) Yunanistan saatiyle 18:00’de Yunan Treni ofisi önünde eylem gerçekleştirilecek. Birçok kuruluş ve parti eylemi destekliyor.

Patras’ta 2 Mart Perşembe günü saat 19.30’da Agios Nikolaou’daki OSE tren istasyonu önünde seferberlik daveti düzenlendi. İşçi Merkezi, Tempi’deki trajedinin nedenlerinin tam olarak araştırılmasını, hiçbir şeyin gizlenmemesini veya örtülmemesini ve tüm sorumlulukların üstlenilmesini talep ediyor. Patras Belediye Başkanı da harekete katılacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort