Haber

Rolls-Royce, UltraFan testlerini başarıyla tamamladı

Rolls-Royce (LSE:RR., ADR:RYCEY), İngiltere’nin Derby kentindeki tesisinde UltraFan teknolojisinin ilk testlerini başarıyla tamamladı. İlk testler %100 Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı (SAF) kullanılarak yapıldı.

 

Rolls-Royce’un tarihi testi, şirketin 54 yıl sonra ilk kez orijinal bir motor mimarisini test etmesine olanak sağladı. Bu testler, bakanlığın hükümetlerle işbirliği yaptığında ne gibi başarıların elde edilebileceğini de ortaya koyuyor.

 

Testlerde kullanılan teknoloji paketi, uçak motorlarının verimliliğini artırmaya yönelik değerli bir adımı temsil ediyor. UltraFan, Trent XWB’ye kıyasla %10 verimlilik artışı sağlar.

 

Teknolojilerin UltraFan programından Trent motorlarına aktarılmasıyla, müşterilere yakında daha fazla kullanılabilirlik, güvenilirlik ve verimlilik için seçenekler sunulacak.

 

UltraFan’ın yaklaşık 25.000-110.000 libre itme gücüne kadar ölçeklenebilir teknolojisinin 2030’larda kullanıma sunulması hedefleniyor. Bu teknoloji, yeni dar ve geniş gövdeli uçaklara güç sağlama potansiyeline sahiptir.

 

Rolls-Royce plc CEO’su Tufan Erginbilgiç şunları söyledi:

“UltraFan, havacılıkta oyunun kurallarını değiştirecek niteliklere sahip. Bu program kapsamında test ettiğimiz teknolojiler, bugünün motorları kadar geleceğin motorlarını da geliştirme kabiliyetine sahiptir. Burada tarihin yazılmasına ve motor verimliliğini artırmada değerli bir kilometre taşına tanık oluyoruz. Sürdürülebilir Havacılık Yakıtları ile birleştiğinde, daha verimli gaz türbini motorları, segmentin 2050 yılına kadar Net Sıfır Karbon uçuşuna ulaşmasında önemli bir rol oynayacaktır. Bugün, bu hedefe ulaşmaya daha yakınız.

 

Sektörün karbondan arındırılmasında işbirliği büyük önem taşıyor. UltraFan programımız, hükümet ve toplum ortak bir amaç için bir araya geldiğinde neler başarılabileceğinin çarpıcı bir örneğidir.”

Testler, dünyanın en büyük ve en akıllı hava motoru test tesisi olan Testbed 80’de gerçekleştirildi. Ağırlıklı olarak kullanılmış yemeklik yağlar gibi atık bazlı sürdürülebilir ham maddelerden elde edilen %100 SAF, Air bp tarafından sağlandı.

Demo motorunun testi, Birleşik Krallık hükümetinin Havacılık ve Uzay Teknolojisi Enstitüsü (ATI) ve Innovate UK ve EU’nun Pak Sky programları tarafından desteklenmektedir. Bu testler de Almanya’daki LuFo ve Brandenburg Eyaleti’nin çalışmalarının sonucudur.

İngiltere İş ve Ticaret Bakanı Kemi Badenoch konuyla ilgili görüşlerini paylaştı:

“Bu lider teknoloji, daha fazla yatırım çekerken ve Birleşik Krallık’ın havacılık ve uzay endüstrisinin büyümesine katkıda bulunurken, havacılıkta daha yeşil bir geleceğe geçişe yardımcı olacak.

Havacılık ve Uzay Teknolojisi Enstitüsü programımızın bir parçası olarak bu girişimi desteklemek hükümetimiz için bir onurdur. İngiltere’nin küresel havacılık pazarındaki payını artırmaya ve Rolls-Royce gibi üreticilerle çalışmaya devam edeceğiz.”

Havacılık ve Uzay Teknolojisi Enstitüsü CEO’su Gary Elliott şunları söyledi:

“Rolls-Royce’un UltraFan programı, uçak motorlarının yakıt verimliliğinde değerli bir ilerleme kaydetti. Program kapsamında geliştirilen teknoloji, çevresel etkiyi azaltırken motor performansını nasıl iyileştirebileceğimize ilişkin anlayışımızı önemli ölçüde geliştirdi.

UltraFan, İngiltere’yi küresel pazarın ön sıralarına koyan ve sektörün geleceği için kritik öneme sahip bir programdır. Bu heyecan verici teknolojinin başarılı testi için Rolls-Royce grubunu tebrik ediyoruz.”

Temiz Havacılık İcra Direktörü Axel Kerin şunları söyledi:

“Havacılığın net sıfır sürdürülebilir geleceğe doğru ilerlemesinde bu önemli dönüm noktasına ulaşan yetenekli ekibe tebrikler. Clean Sky 2 programının öncü projesi olan UltraFan görüntü motoru, çıktığımız bu yolculukta inovasyon ve işbirliğinin gücünü ortaya koyuyor. Bu mimari, Clean Aviation’ın HEAVEN projesi aracılığıyla daha da geliştirilecek.”

2014 yılında konsept olarak duyurulan UltraFan’ın yapımı on yıl sürdü. Daha önce bu boyutta başka hiçbir şirketin üretmediği bir dişli tasarımı içerdiğinden, şu anda hizmette olan yaklaşık 4.200 Rolls-Royce motorundan farklı bir tasarım yapısına sahiptir. Bu ölçekte sunum yapmak, müşterilerin talepleri doğrultusunda ölçek küçültme esnekliğini de beraberinde getiriyor. UltraFan, geleceğin uçaklarına güç sağlamak için iki şaftlı, üç şaftlı, doğrudan tahrikli ve dişli tahrikli çözümler portföyü sunarak Rolls-Royce’u benzersiz bir konuma getirecek.

UltraFan’ın en önemli mühendislik özellikleri:

  • Maksimum yakıt verimliliği ve düşük emisyon sağlamak için ALECSys yalın yanma sistemi ile birleştirilmiş yeni Advance3 çekirdek yapısı
  • Karbon titanyum fan kanatları ve kompozit gövde
  • 64 MW ile çalışarak havacılıkta rekora imza atan, geleceğin yüksek itme gücüne sahip, yüksek baypas oranlı motorları için verimli güç sağlayan dişli tasarım.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu