Motorcu dostu bariyerler artırılmalı
Reyhan ÖZBAKIR- Herkes Duysun / BURSA (İGFA) –Motosiklet sürücülerinin motosiklet kullanırken her zaman kendi güvenliklerini ön planda tutmaları gerektiğine değinen Sürüş Teknikleri Eğitmeni Altınöz, motosiklet konusunda diğer araç kullanıcılarına göre çok daha savunmasız bir konumda olduğumuzu ve motosiklet sürücüsünün bunun farkında olması ve buna göre hareket etmesi gerektiğini söyledi.
Pasif güvenlik önlemleri kapsamında tüm kıyafetlerini giymeleri, trafik kurallarına uymaları ve trafikteki tehlikeleri dikkatle analiz ederek bu tehlikelerden uzak durmaları gerektiğini belirten Altınöz, “Motosiklet kullanmayan kullanıcılar çoğu zaman motosiklet sürücülerine, ‘ Bu yolun ortasından gidemezsin, motosikletsin, yandan, sağdan, sağdan gitmek zorundasın.” ‘Sola geç, yol çizgisinden ayrıl’ gibi tavırlar takındığını görüyoruz. boş’ ve bu bizi üzüyor. Aslında diğer kamyonlar gibi motosiklet sürücüleri de bir şerit içinde kendilerine ayrılan bölümü tam olarak kullanma hakkına sahiptir.”
Motosiklet sürücülerinin eksiksiz ekipman giyme zorunluluğu olduğunu anlatan Altınöz, “Motosiklet sürücüsünün kendi güvenliğini test etmesi için yüzünü ve başını kapatan motosiklet kaskı, korumalı motosiklet ceketi, motosiklet pantolonu, eldivenler ve botlar. Aksi takdirde çok basit temaslarda bile ağır hasarla kazaların önüne geçilebilir. Bursa’da yolların çoğu kaygan olsa da daha kaliteli asfalt malzemesi ve geniş yollarla yeni yapılan yolların bu konularda daha dikkatli olduğunu görüyoruz.” söz konusu.
“MOTOR DOSTU BARİYERLER ARTIRILMALI”
Motosiklet kazalarını önlemek için çalıştıklarının altını çizen Altınöz, “Sulama yapılırken su taşmamalı. Aksi takdirde oluşacak kaygan zemin motosiklet sürücüleri için tehlike oluşturmaktadır. Biz burada da görmüyoruz ama yol kenarlarında kullanılan bariyer sisteminin daha çok otomobiller ve daha büyük araçlar için kurulduğunu, motosiklet sürücülerinin bu bariyerlerin keskin bölgelerine temas etmeleri halinde çok daha ciddi yaralanmalar yaşadıklarını, hatta bazı kazalar çok ciddi sonuçlarla sonuçlanıyor. Bu nedenle bu konuda dikkatli olunmasını ve keskin virajların olduğu yerlerde bisikletçi dostu bariyerlerin yoğun olarak kullanılmasını talep ediyoruz.” dedi.